Tak jsem ji nakonec koupil. Královnu mezi cestovními endury, BMW R 1150 GS. Co mě vedlo k tomu, vyměnit choppera za cestovní enduro?Myslím, že to byl postupný vývoj......
Když jsem před třemi roky koupil choppera (možná spíš cruisera) Hondu Shadow, byl jsem nadšený a hodně natěšený na ježdění a nějaké to pocestováníčko. Hned první rok jsem na ní najezdil 15 000 kilometrů, celkem za tři roky asi 32 tisíc. Za tu dobu jsem něco viděl, něco zažil a uzrálo ve mně přesvědčení, že chopper není na naše silnice a hlavně pro mé potřeby zrovna nejvhodnější stroj. Samozřejmě, ne že by se nedalo na chopperech u nás jezdit, nicméně dost často takové ježdění není "úplně vo pohodě, woe", ale taky trochu o trápení.
Naše - a samozřejmě nejen naše - silnice jsou totiž plné nástrah v podobě různých děr, výmolů a retardérů, které jsou na chopperovi docela nebezpečné. Přejet se přes ně samozřejmě dá, ale jsou to muka, stroj se celý rozkymácí a nedej bože na takovou díru najet v zatáčce v náklonu. Je jasné, že pokud někdo jede jako na kole a do zatáčky najíždí pomalu, rovně a zatáčí řídítkama, nemá tak velký problém, když takovou díru potká, ale ne každý chce na cruiseru jezdit čtyřicítkou. A kromě toho je chopper motorka syrová, bez nějakého pořádného odpružení, má nízkou výšku, velkou váhu.... no prostě to není motorka určená na dlouhé cesty, ale na srazy a občasný výlet kolem komína.
Jenže mě to na srazy netáhne. Netáhně mě to na víkendové festivaly "pravých motorkářů", nelákají mně ani soutěže v páce nebo zvedání gum, dokonce mě nelákají ani striptýzové tanečnice, řvoucí metalové kapely a neustálé dokola tlachy o tom, kdo toho na minulém sraze víc vychlastal.
Mě to táhne na výlet, za sluncem, za vůní dálek, šumění stromů a šplouchání vody.... Proto jsem už chvíli zvažoval koupi cestovního endura a přemýšlel nad tím jaké. Nějaké myšlenky, které se mi honily v hlavě jsem popsal tady, není tedy asi nutné je tu psát znovu. S přihlédnutím k tomu, co je tam napsáno a také k tomu, že někteří lidi kolem mě už cestovní enduro mají a dokonce mi ho půjčili, ani jsem moc neuvažoval o koupi něčeho jiného. Není třeba dělat zbytečné kompromisy a kupovat motorku s malým výkonem nebo třeba řetězem, motorku, kterou budu za rok za dva stejně prodávat.
A tak se stalo, že jsem koupil BMW. R 1150 GS.
Koupil jsem ji téměř holou, jenom s nejnutnějšími doplňky, co mi nechal prodávající - padací rám, přídavné halogenové světla, alarm, kryty rukojetí a snížené stupačky. Chlapík, co jsem ji od něho koupil byl docela v pohodě, domluva s ním byla perfektní - přestože byl až z Rumburka, jednou mi motorku dovezl ukázat do Hradce Králové a podruhé mi ji dovezl po vlastní ose až do garáže.
Rozšířil jsem tedy řady šťastných majitelů cestovních endur od BMW a zase se mi otevírají nové obzory. Doufám, že stroj bude sloužit bez závad (i když vždycky se něco malého najde) a že se brzo potkáme na silnicích a možná i v nějakém lehčím terénu.
Hlavně kolama dolů!
Poznámka: stojí asi za zmínku, vzhledem k tomu, že i na minulém webu bylo pár článků o Cicovi a jeho chopperu, že i Cico si koupil novou motorku :-) Je prostě potřeba jít s dobou a hlavně s potřebama, chápete. A co si koupil? Hondu Transalpa 650, rok 2000. Pěkná motorka, přeju mu, ať na ní najede tisíce kilometrů bez nehod.