Prvních 1.000 kilometrů

Autor: Robert
02. červenec 2010
Zobrazení: 1139

Tak. A máme tu první 1.000. Co říct? Snad prvních pár dojmů, pár zážitků začátečníka....

Motorku jsem dal nejdřív na zkontrolování a výměnu náplní do servisu. Jediný, který jsem znal byl CyrilMoto, takže tam jsem ji zavezl a nechal skoro 14 dní. Proč tak dlouho? No je přece potřeba ji zkontrolovat pořádně! Hlavně, když jsem do servisu přijel a vypnul (a vytáhl) klíček ze zapalování, motorka pořád jela (i světla i motor) a pomohlo teprve vyhození relé zpod sedla, dalo se tedy očekávat, že bude nějaký problémek v elektrice.

Ten problémek byl alarm, který se mi do té doby docela líbil.

Takže kromě kontroly a výměny olejů a podobných vodiček nakonec technik strávil jednou tolik času navíc (asi 15 hodin, věřili byste tomu?) demontáží alarmu. Zjistilo se, že nebyl úplně správně zapojený, že byly zlomené nějaké dva dráty a ještě nějaké drobnosti, které si ani nepamatuju. Nakonec ale všechno dobře dopadlo, motorka je bez alarmu a místo kontaktů imobilizéru v palubní desce mi Cyril dal pěkný podsvětlený vypínač přídavných dálkových světel.

Když pominu tuhle malou patálii, baworák je prý v pořádku, nic z něho nikde neteče, vadné dráty vyměněné, zadní brzdové desky měněné, palivový filtr, vylity 3 deci vody z nádrže :-) a vyměněny oleje. Dokonce prý souhlasí stav najetých kilometrů s tachometrem (18500).

Teď už mám o tisíc víc a můžu sem napsat první dojmy. Veskrze kladné :-) já bych to asi vyjádřil slovy, které jsem četl někde na nějakém fóru:

"Jediné, co mi na BMW vadí, je to, že jsem ho neměl dřív."

Samozřejmě je baworák poněkud jiný, než chopper. Je mnohem vyšší, větší.... a podstatně lépe ovladatelný. Při otáčení nemusím přejet přes půl města abych našel točnu pro trolejbus, při brždění opravdu spomaluju, do zatáček si motorka lehá tak nějak sama a hrby a retardéry projíždím pod plynem. Tím se dostáváme k odpružení - to je na tomhle modelu naprosto úžasné. Přední telelever, zadní paralever a drátové kola spolu fungují tak dobře, že se stroj na hrbech jenom pomalu a líně kolíbá (pokud tedy nějaké hrby zaznamená) a vy jenom sledujete, jak přední vidlice poskakují nahoru a dolů a přesto v řídítkách nejsou cítit žádné (nebo téměř žádné) nárazy. Fakt dost dobrý, zvlášť v zatáčce, v náklonu, když se objeví nějaká ta nerovnůstka a člověk s tím strojem nemusí zápasit, stačí se jenom kochat a užívat si.....

Anebo - znáte takové ty otravné retardéry, co jsou dost často na místech, kde to nikomu stejně život nezachrání a jenom zbytečně ničí podvozky aut? Takový ten malý kovový oblouk, ten obzvlášť rád přejíždím naplno šedesátkou, udělá to jenom takový malý lehký náraz, jako když přejedete "offroudem" sousedovic zatoulanou kočku. A ten velký, dlážděný? na tom se i ve dvou baworák v šedesátce jenom tak krásně zhoupne.....

Nemám možnost motorku srovnat se sporťákama, protože jsem na žádném nejel, srovnání mám s cesťákem a hlavně chopperem. Musím říct, že tyto motorky jsou prostě nesrovnatelné a po tisíci kilometrech můžu říct, že "géeso" je přesně to, co jsem si přál. Už jsem s ním zkusil projet i kus lesem a po poli a všechno bylo naprosto v klidu, s úsměvem. Konečně můžu jet i tam, kde bych se normálně dostal jenom na kole.....

Takže závěr? Naprostá spokojenost. Pokud někdo z vás přemýšlí nad koupí BMW, nemá smysl váhat.

Volba je jasná!