locatoweb

Kamiony a zloději

Autor: Honza
27. červen 2016
Zobrazení: 1974

TruckTak teda dobře. Nechal jsem se přemluvit. Už několikrát mě Robert přemlouval abych o těch kamionech pořád jenom nekecal u piva a napsal něco i na Oničem. Zážitek z dnešní noci, respektive rána mě konečně rozhoupal.

Dnes ráno jsem vstával ve 4. Jako obvykle, když vylezu po ránu z auta, vezmu baterku a obejdu tahač i návěs, jestli se náhodou něco "neztratilo", jestli mi někdo nevyřezal plachtu, jestli nemám defekt, atd, atd. Na první pohled se zdálo vše v pořádku. Provedl jsem v klídku ranní hygienu u kanystru, uvařil si kávičku a nastartoval, že teda vyrazím na cestu.

A ejhle! Ručička palivoměru ukazovala rezervu. Bylo mi hned jasné co to znamená. Měl jsem v noci v nádržích návštěvníky. Včera, když jsem zastavil, ukazoval palivoměr necelou půlku. Vzal jsem tedy znova baterku a vydal se k nádržím. Zámek na petlici na levé nádrži byl uštíplý, zámek na víčku nádrže vypáčený, ale vše naaranžované tak, aby na první pohled nebylo nic poznat. A bylo po náladě.

To mi teda ty kurvy zlodějský daly pěkný dárek k svátku. Zmizelo 250 litrů nafty. Byl to jiný řidič? Polák? Rumun? Nebo nějaký gang co cíleně vykrádá naftu z kamionů? To už je teď jedno. Nafta je pryč a nevypátrá ji ani zdejší něměcká policie v čele se Semirem a celou "Užovkou 12."

Loňský podzim byl taky docela výživný. Někdy v říjnu, při cestě do španělska, mi přes noc na parkovišti Aire de Tavel ve Francii ukradli obě přední světla. Čuměl jsem na to jak bacil do lékárny a nevěřil svým očím. Zůstaly jen ucvaklé dráty trčící z masky. To bude zase nějaká stará Scania mít krásná nová xenonová světla s LED podsvícením! Světla jsem neměl, ale zato jsem měl spoustu nových kamarádů. Každý na mě blikal a mával jakože "Hej, kde máš světla?" A já na ně jen smutně mával "Hej, ukradli mi je ve Francii!"

Měsíc na to, pro změnu při cestě ze španělska, ale opět ve Francii jsem odpoledne zastavil na benzince, před stojanama, pod kamerama s tím že si dám rychlou sprchu a pojedu dál. Sebral jsem si saky paky a s dobrým pocitem, že se nemůže nic stát, utíkal na benzinku pod sprchu. Když jsem se utíral, přepadl mě divný pocit že se mi někdo vloupal do kabiny.

A taky že jo. Zmizely tankovací karty, služební telefon (simku vyndali na palubovku) a můj noťas. Na kamerách bylo jen vidět jak se přede mě nasoukal rumunský kamion a za pár minut odjel. SPZ bohužel nebyla vidět. Policie mi jen po telefonu sdělila ať si karty zablokuju a jestli chci řešit ten noťas za 300 Euro a telefon za 1 Kč ať za něma přijedu na služebnu. No fajn! Tak já se někde budu motat s naloženým kamionem po Montpelieru bez navigace a hledat policajty! No celej žhavej! Tak jsem teda ten noťas oželel. Měl jsem ho necelých deset měsíců, a aby mi to nebylo tak líto, musel jsem si vsugerovat že už se mi vlastně stejně nelíbil. Problém byl jen v tom že jsem v něm měl tu navigaci. Koupil jsem si na benzince mapu a vzpomínal na staré časy, kdy navigace nebyly a jezdili jsme s mapou na volantu.

Nevím kam ten svět spěje.

Kradlo se vždycky, ale zdaleka ne v takové míře. Řekl bych, že je to výdobytek naší moderní EUROcivilizace. Evropa se globalizuje, máme volný pracovní trh, volný pohyb osob a děsivý nárůst kriminality. A to ani nemluvím o běžencích. Každý druhý španělský návěs je zapřažen za rumunským tahačem s rumunským řidičem, belgické a holandské tahají Bulhaři, Slováci a Poláci, německé Lotyši a Litevci, no prostě kde kdo kde co. Mnoho "východních" řidičů má "řidičák na koně či osla" rozšířený přes kopírku na kamion a proto ta taky tak na evropských cestách vypadá. Evropu brázdím už pomalu dvacet let a je to čím dál horší a horší. Člověk aby 15 hodin pracoval a dalších 9, co má dělat povinný odpočinek, hlídal kamion aby se nic neztratilo.

scania svetloscania nadrzscania svetla