Tohle byl docela problém. Vzhledem k tomu, že jsem motorku nikdy neměl a ani jim moc nerozumím, měl jsem trochu těžkou hlavu z toho, co si vlastně mám koupit. Celkem bez problémů jsem zjistil, jaký to bude typ - teď mám na mysli jestli to bude motorka silniční, skůtr nebo tak. Kapotáže se mi moc nelíbí, vysoký zvuk a nakonec i rychlost supersportů taky ne, takže chopper byl jednoznačná volba. Jenže jaký? tak jsem začal zkoumat nabídky bazarů, číst různá fóra a podobně, abych si udělal aspoň nějakou představu.
Po čase jsem zjistil, že zas tolik moc firem, co by vyráběly choppery nebo cruisery není a že většinou jsou to všechno japonské stroje. Harleye-Davidsona si nekoupím, protože tyto motorky jsou hodně drahé, takže jsem se začal poohlížet po nějakém tom japončíkovi. Teď ještě jak velikou.... docela se mi v začátku zalíbila Yamaha Virago, půllitrová, ani cena nebyla nějak hrozná, ale to jenom do té doby, než jsem si na ni sedl. Tyhle motorky jsou docela malé, připadal jsem si na ní divně, na moji postavu je opravdu malá. Takže to bude chtít něco většího... Další věc, nad kterou jsem přemýšlel, byl řetěz. Přece jenom vyžaduje jakousi údržbu a já chtěl mít co nejmíň starostí, takže jsem se začal poohlížet po kardanu. A obsah? Kdo má pořád poslouchat, že v této kategorii nemá cenu si kupovat něco, co nemá obsah alespoň litr?
Abych se nedíval pořád jenom na obrázky, vyjeli jsme s kámošem do snad největšího bazaru na Moravě a tam jsem si právě zkusil sednout na to Virago. A taky na Yamahu Dragstar 650, ta už byla větší a moc se mi líbila. Taky jsem si všiml, že stranou venku stojí krásná červeno-černá Honda Shadow, která měla všechno, co jsem si přál - brašny (ty se později ukázaly jako nedostačující), plexi, opěrku a obsah měla 1100ccm. Moc jsem jí ale pozornost nevěnoval, byla moc drahá, kdybych si ji koupil, už by mi nezbyly peníze vůbec na nic, ani na přilbu a oblečení....
A tak jsem dumal dál.... Začal jsem se dívat po modelech nad litr obsahu a v této kategorii už toho zas tolik moc není. Zmiňovaná Honda Shadow 1100, Suzuki Intruder 1400, Yamaha Dragstar 1100 a Kawasaki VN 1500. Teď mluvím samozřejmě o nejprodávanějších modelech, jejichž cena se v bazarech pohybuje kolem 150k - to se najednou stalo maximem, které jsem byl ochoten za motorku dát (s oblečením jsem se už dávno rozloučil). Yamaha byla moc drahá, zbývaly ostatní tři. A tak jsme jeli znovu do Olomouce, abych si tyto tři modely pořádně osahal.
Intruder je pěkná motorka, ale zdá se mi taková menší, aspoň ve srovnání s Kawasaki. To už je pěkná velká mašina, zkusím si ještě sednout na Hondu. Jedna tady stojí, je to zrovna ta drahá, pamatuju si ji, i doma jsem si na ni párkrát vzpomněl. Přichází majitel bazaru, motorku vytahuje z řady, já si na ni neuměle sedám a slyším kamarádovo: "A kurva". Ano, to je přesně to, co jsem celou dobu hledal, tohle je ta láska na první pohled, tohle je ta "manželka", se kterou se chci oženit a v jejím sedle poznávat dálky!
Domluvil jsem se, že složím zálohu a vyzvednout si motorku přijedu, až se vyřídí papíry, byla totiž bez značky. Zálohu jsem neskládal hned, chtěl jsem si nechat trochu času, co kdybych někde potkal ještě něco jiného :-) Ale každým dnem ve mně sílilo přesvědčení, že jenom tahle je ta pravá, až jsem tedy nakonec zálohu složil. Majitel bazaru ji mezitím stačil ještě i trochu zdražit, můžu se jenom domnívat, čím to bylo. Jestli tím, že vyřízení papírů něco stojí nebo tím, že na mě poznal, jak se věci mají... Každopádně jsem ji nakonec koupil, krásnou Hondu Shadow VT1100 ACE a za pomoci několika lidí naložil do tranzitu (počasí už mi nepřálo a taky jsem neměl odvahu na ní rovnou odjet) a dovezl domů.
Fotky jsou v galerii.
Tímto jsem završil všechny náležitosti, které jsem potřeboval ke splnění snu stát se motorkářem. Teď už zbývá jenom počkat na jaro a jezdit a jezdit. Už aby to bylo!