Začátkem října jsem se přihlásil do autoškoly.
Byla to tahle autoškola. Ani jsem se po jiné neptal, protože jsem dostal doporučení, že v této autoškole jezdí jako instruktor opravdu dobrý chlap, se kterým je učení zábavou.
Po vyřízení nezbytných formalit, jako je lékařské potvrzení, výpis z karty řidiče, vyplnění přihlášky a zaslání žádosti o výpis z rejstříku trestů jsem byl přihlášen. Dostal jsem knížku se zkušebními testy a knížku o motorkách, kde jsem se mohl dočíst základní informace, např. že do levé zatáčky se nakláníme vlevo, do pravé vpravo a tak. No vzhledem k tomu, že jsem nikdy motorku neměl, některé informace byly zajímavé, i když nešly zrovna do hloubky.
No a tak jsem si doma vyzkoušel testovací otázky na přiloženém CD. A totálně jsem pohořel - řidičák na auto se tím pádem stal ohroženým druhem. No nevadí, je to přece poprvní. A tak jsem to zkusil znovu a zase nic. A tak pořád dokola. Až asi dvacátý pokus vyšel a bylo vidět, že už jsem si některé otázky i pamatoval. Když jsem pak našel i stránku Ministerstva dopravy, kde se dal cvičný test spustit, mohl jsem zkoušet kudy jsem chodil :-)
Zbývaly jízdy. Telefonem jsem se domluvil s instruktorem, kdy začnem - je pravda, že jsem hodně spěchal. Jsem totiž od přírody nedočkavý a když se pro něco rozhodnu, nechce se mi moc čekat. A zima se nezadržitelně blížila.... Naštěstí se našel hned nějaký termín na první jízdu a v sobotu, tak jsem si říkal, že je to pohoda, nebude takový provoz... Trošku mě zarazilo, že si mám přinést vlastní helmu, kde ji mám teď tak narychlo vzít? Kupovat si ji nebudu, ani nevím, jakou bych si měl koupit, ještě nemám ani motorku, tak bych si ji mohl někde půjčit. Zkoušel jsem tedy nějaké známé, ale nikomu se do toho moc nechtělo. Strejda mi půjčil krásnou helmu se znakem BMW ze šedesátých let, vypadal jsem v ní jako ve starých černobílých filmech :-) Pak se mi ale podařilo sehnat otevřenou přilbu s ochranným štítem od souseda, co ji má na skůtra, tak jsem použil ji. Říkal jsem si, že ji aspoň vyzkouším, protože nějakou takovou podobou bych si pak asi měl koupit.
Jinak byly jízdy super, opravdu se naplnilo to doporučení, co jsem dostal. Instruktor byl hodný, pořád dobře naladěný a ani moc nenadával :-) Několikrát mě za pěkného počasí nechal vyjet ven z města a kochali jsme se krajinou kolem a pěkným výhledem do přírody. Prý abych věděl, o čem ta motorka je....
A taky se s ním dalo normálně mluvit, poskytl mi cenné rady, které se pak hodily při nákupu mašiny, např. řetěz versus kardan atd.
Asi po 3 týdnech jsem šel ke zkouškám, nervózní jsem snad skoro ani nebyl. Otázky jsem už uměl nazpaměť, snad jsem se jenom trochu bál, abych něco nepokazil při jízdách. Naštěstí všechno dobře dopadlo, vším jsem prošel téměř bez problémů a bylo mi řečeno, že za 14 dní se stanu majitelem řidičáku na skupinu A, tedy na velké motorky bez omezení. Paráda :-)
Tak to bychom měli. Teď sehnat, kde tu motorku budu parkovat. Venku to samozřejmě nepůjde, na "stání" v nějaké veřejné garáži můžu rovnou zapomenout, tak jsem začal poptávat po nějakém pronájmu garáže. Ty ceny! Minimální cena za pronájem je kolem 1.000,-kč a to by byla ještě na druhém konci Zlína. Nakonec jsem se obrátil na mého hodného strejdu, který mi nezištně půjčil svoji garáž, kde parkuje svou BMW 750. Naštěstí je tam dost místa, takže ať si koupím cokoliv, měl bych se tam vejít.
Takže to máme řidičák a garáž. Zbývá sehnat nějaké peníze a začít se poohlížet po stroji. Dumal jsem, kde peníze vzít, něco mi půjčí kamarád a zbytek si budu muzet vzít úvěr. A podařilo se, na konci listopadu jsem měl na účtu dostatečný obnos, abych si mohl něco koupit. Zbývá vybrat toho miláčka, se kterým toho tolik prožiju....