locatoweb

Další tisíc

Autor: Robert
09. květen 2007
Zobrazení: 719

Do třetice všeho dobrého.
Tohle bude asi poslední "tisícový" report, který sem píšu, protože vidím, že to jde nějak rychle. Další reporty asi budou už jen "Další výměna oleje" nebo "Koupě další sady gum" (nene, myslím pneumatiky na motorku).

No a co je nového? V podstatě skoro nic, Honda šlape jak hodinky, jediný problémek byl ten prasklý držák plexiskla, jak píšu v článku o doplňcích. No ale ten stejně nebyl od Hondy, takže se ani není čemu divit. Jinak mašina jezdí v klidu, dokonce má zřejmě trochu menší spotřebu, než jsem si myslel. Přesně to zatím nevím, teprve teď jsem se rozhodl, že párkrát po sobě vyjedu nádrž aspoň do rezervy, když už ne úplně do sucha, abych aspoň přibližně zjistil, kolik mi to žere na 100km.

No, pořídil jsem padák, opěrku, nosič, vyměnil chladicí kapalinu, olej v předních tlumičích a nechal dát nové svíčky. Ještě se musím někdy podívat na vzduchový filtr a to snad letos bude stačit.

Zvažuju založení dalšího odkazu, něco jako servisní kniha, protože už v těch různých výměnách začínám mít zmatek a navíc 3.000 je už na půl cestě k další výměně oleje... Myslím, že za sezónu najedu tolik, co měla Honda od data vyrobení :-)

Jinak jsem trochu pátral, co jsem si to vlastně koupil - brzo, ja vím :-) - a zjistil jsem, že existují dvě verze cruiserů Honda Shadow 1100. Samozřejmě je jich víc, liší se podle roku výroby, ale nejdůležitější rozdíl je mezi Shadow a Shadow ACE - American Classic Edition. ACE je totiž kopie Harley Davidsona a má jednu specifickou věc, kterou normální Shadow nemá a to právě proto, aby se některými parametry co nejvíc přiblížila HD (především zvuk, kroutící moment). Více napíšu v nějakém dalším článku, kde chystám překlad recenze motocyklu Honda Shadow VT1100 C2 ACE 1995, tedy toho typu, který vlastním.

Tákže - když to shrnu po třech tisících, jsem maximálně spokojený. Motorka jezdí naprosto bezproblémově, pokud se nějaký malý zádrhel objevil, byly to spíš kosmetické vady na doplňcích, které byly z těch levnějších, od firmy GIVI.

Tady si neodpustím malou poznámku: Občas zaslechnu od zarytých HD majitelů uštěpačné úšklebky "Japonec až na konec". Nějak mi není jasné, z čeho vyvěrají, když za 1.) Harley Davidson míval v minulosti takové problémy se spolehlivostí, že se o jeho majitelích říkalo, že musí vozit velký batoh s nářadím a náhradními díly a sama továrna se kvůli tomu dostala do existenčních potíží, za 2.) moje Honda je vyrobená v Americe a za 3.) je přece jedno, kdo na čem jezdí, důležité je to, že je srdcem motorkář. Dle mého názoru se vysoká cena motocyklu HD odvíjí od tradice značky a nemá pranic společného s vyjímečností motocyklu co se týče technických vlastností nebo spolehlivosti. Spíš se tedy jedná o jakýsi "image", který dotváří osobnost majitele.

Mojí Hondě není co vytknout, řidič to je samozřejmě jiný příběh.
Pomalu si zvykám, že jezdit rychlostí kolem 100km/h není až tak neobvyklá věc, trošku více si i troufám při předjíždění. Tedy ne že bych nějak myškoval mezi auty, ale prostě když je bezpečná možnost předjetí, nebojím se to udělat. I náklon v zatáčkách mi dělá o trošku menší problémy než předtím a vůbec celkově mám Hondu trošku víc v ruce, než při minulém "dvoutisícovém" reportu. A to se týká taky manipulace na místě - když ji tlačím, nevypadá to už tak nebezpečně :-)

A co dál? Vzhůru k dalším tisícům, baví mě to čím dál tím víc, takže dokud budou peníze na provoz a ještě zbývá i na ten kousek suchého chleba, budu se dál prohánět krajinou se svou milou a občas sem napíšu, co jsme spolu zažili.

Přeju všem Kolama dolů!