locatoweb

Dane, můžeš na slovíčko?

Autor: Robert
19. březen 2008
Zobrazení: 1888

Krátký rozhovor se šťastným majitelem Fazera.

Ahoj Dane, jakou jsi chtěl původně motorku?

"Čau, no... nakažen svými přáteli z oblíbené hospůdky a rozhovory, které se převážně točily kolem jedné stopy jsem původně móóóc chtěl cestovní endurko. Nic silného, něco kolem 600-900 ccm. Aby na tom mohla jezdit také manželka:-).
Od podzimu jsem se teda poohlížel po Transalpech, TDM-kách, V-Stromech, Dominátorech, TTR-kách, LC4kách, KLE-čkách, XT-čkách. Jenže v ČR je problém sehnat něco ve stavu jako jsem si představoval. Chtěl jsem rok 2000 a novější."

Určitě jsi poznal pár bazarů, jaký z nich máš dojem?

"Objížděním okolí jsem strávil hodně času, ale prodejci vždy píšou: perfektní stav, stačí jen jezdit, super stav, jako nové, atd. Pak tam člověk přijede a zjistí prasklé světlo, ošlapaná šaltrpáka při 18.000 km, lepené plasty - samozřejně padlá jen ze stojánku. Ale neříkám, že jsou i poctiví prodejci, ti právě na chyby sami upozorní. A tak jsem jen čekal a listoval TIPMOTEM, MOTOINZERCÍ.CZ, MOTORKY.COM a čekal a čekal jako myslivec na svůj úlovek.
Mám jednu historku jak firma z Brna mi zamluvila krásné TDMko 850 z Francie, že jej dovezou za týden. Za týden mi řekli že jej mají rezervované pro mě a že bude až za týden. Za týden - bude až za týden. No a za týden už nebylo - "víte, náš kamarád si to TDMko dneska odvezl" (můžu jmenovat i firmu, ale k ničemu to nevede)..."

A kde jsi nakonec potkal svou současnou krasavici?

"Jak se říká, trpělivost přináší růže, a tak se jednoho únorového rána objevila ve Slušovicích u známého prodejce TMS Power jedna černá Yamaha Fazer rok 2001. No tak jsem místo oběda sedl do plechovky a pospíchal abych to osedlal. A jak píšeš Roberte při svém kupu, stačilo jen sednout a bylo to jasné. JA KUA ! Vzpřímený posaz, černá kočka 01, naleštěná a s nosičema GIVI na tři kufry. No co mám říkat z hodiny na hodinu jsem změnil taktiku z endurka na cesťáka."

Takže láska na první pohled? A v jakém byla stavu?

"Prodejce nechtěl smlouvat o ceně. A stav byl opravdu 1A- a to mínus jen za rok 2001. Takže jsme si plácli. Musela se na tom udělat technická a evidenčka, udělali mi preventivní výměnu oleje a filtrů a vyřídit čistopis techničáku, anžto byla dovezená z Itálie. Měl ji jeden majitel z Mantovy (města - zdravím) ročník 1948 a snad s ní ani nejezdil v dešti (přední tlumiče a spodek). Je to docela prd...sranda.
Takže v pátek 21.2.2008 jsem pospíchal s již vyřízenou SPZkou v ruce navlečený do mundůru, botů a helmy do Slušek. Předešlu, že kolem 15:00 hod. nepršelo ani to nevypadalo :-) Celého nadrženého mě tam autem hodila manželka (díky, Leni - jako motocyklově). Doplatil jsem zbytek peněz - zbylo mě akorát pětikilo na benál a čekal. Chlapci právě štelovali karburátory takovýma hezkýma čtyřma budíkama."

Domů sis ji tedy dovezl sám? V únoru...

"No, po čtvrthodince čekání se nám již pěkně rozpršelo, to bylo krásné, začalo drobněji krápat, pak trochu více až se rozpršelo. takže jsem čekal cca. 1.5 hodiny ve Sluškách.
Když se mi zdálo, že už neprší nijak moc, nechal jsem nahřát mašinu a průměrnou rychlostí 30 km/h jsem dojel až do naší krásné zabydlené garáže. Bylo asi 18:30 a už jsem opravdu neměl chuť mašinu piglovat, jen jsem rychle ošetřil řetěz a osušil kapotáže.
Velké čištění proběhlo až v sobotu dopoledne... myslím, že pokřtěná byla v ČR dobře a povede to k doufám štastným tisícům kilometrům bez nehod."

Nezbývá než gratulovat... Vzhledem k tomu, že jsi byl majitelem obsahu 125ccm, můžeš nám teď, po pár vyjížďkách říct, jaký je mezi těmito dvěma motorkami pro Tebe největší rozdíl?

"To se nedá srovnat, 125 je tak na blbnutí kolem komína a na cesty do práce. Nebo pro začínající motorkáře, nabít hubu si můžeš na všem. Výhodou bylo, že nepotřebuješ žádné speciální oblečení, vezmu sandále a rifle a jedu se projet.
I když mi to taky jelo 110 kmh při 9000 otáčkách, ale chtělo to tak půl kiláku rozjet. Ovšem ta spotřeba 2.5 litru na 100 km to byla síla.
S Fazerem vystačím ve městě s druhým rychlostním stupněm ze šesti, asi se to nedá dost dobře porovnat, je to jiná MÁŇA. Spíše na cesty a když někdy chytnou saze tak těch 70 kw se taky dá zkrotit. Navíc to může řídit manželka, kterou na tom chci naučit jezdit. Zatím jezdí jako "batůžek". Jo, a taky na tom víc fouká."

Závěrem - je něco, co bys chtěl vzkázat ostatním motorkářům?

"Jezděte hlavou. Třeba na té 125 se dá jezdit koulema, ale na Fazerovi se už musí jezdit mozkem, abys mohl oslavit příští Vánoce."

Děkuji za rozhovor a přeju hodně kilometrů "kolama dolů."