Změna je život

Autor: Robert
16. květen 2010
Zobrazení: 740

Tak a je to.

Došlo k tomu, co se nevyhnutelně muselo stát, i když jsem z toho smutný. Ano, jak už možná tušíte, musel jsem svou "milenku" opustit. Honda už je prodaná, už říká pane někomu jinému.

Asi se budete ptát, proč jsem to udělal, když jsem ji měl tak rád a byl to takový mazel. No... říká se to těžko, ale za těch 32 tisíc, co jsem na ní najezdil, jsem tak nějak pochopil, že choppery nejsou určené na cestování a už vůbec ne na cestování na našich silnicích. Nikdy jsem se necítil jako "správný motorkář", nikdy jsem nejezdil na srazy, kde se celý víkend chlastá a hrají se podivné soutěže, nikdy jsem nijak zvlášť nevedl hovory o tom, že na chpperovy se zatáčí řídítkama a ne náklonem a podobné blbosti, vždycky jsem chtěl trochu cestovat, někde se podívat, poznat nové krajiny, nové lidi, nové situace.

Jenže jsem bohužel zjistil, že to s chopperem (nebo cruiserem) nejde - vím, že mi bude hodně lidí oponovat, že nemám pravdu, ale ruku na srdce, kolik z těch lidí na tomto typu motorky opravdu cestuje? Já jich moc nepotkal, možná jednou, dvakrát, ale jinak valná většina majitelů tohoto typu motorky jezdí jenom kolem komína a na srazy, které nejsou příliš daleko od tohoto komína. Dokonce jsem zažil i "motorkáře", kteří svého naleštěného mazlíčka přivezou o vesnici vedle než je sraz v dodávce a pak na něm vítězoslavně dojedou na místo určení (a ještě v poloze jako při prohlídce na gyndě).
Ale proti gustu..... Ať si každý dělá, co se mu líbí.

Zkrátka a dobře - nabyl jsem dojmu, že bude lepší, pokud chci trochu cestovat, koupit jiný dopravní prostředek.
A co od jiné motorky očekávám?

Měla by umět jezdit :-) Hlavně by měla umět jezdit jak po dobrých cestách, tak po cestách u nás, které jsou samá díra. No a ještě bych byl rád, kdyby zvládla i nějaký terén, nemusí to být zrovna krosová trať, ale třeba taková polní cesta, šotolina, tráva, prostě příjezdová cesta ke kempu, bylo by to dokonalé. Takže? Takže cestovní enduro, není co řešit.
Co je potřeba řešit je to, jaké cestovní enduro to bude? BMW? To by byl samozřejmě ideál, jenže je to trochu mimo finančně....Tak se podíváme jinam, copak tu máme? Yamaha Ténéré, Honda Transalp, Varadero, Afrika Twin, Suzuki V-Strom, KTM LC, Aprilia Caponord, Pegaso....
Hmm, tak nevím, všechny tyto motorky splňují to, co bych očekával. Co teda vybrat? Po jakém modelu se dívat? Budu si to muset trochu upřesnit - chci obsah alespoň litr, protože 600 je pro mě, přítelkyni a zavazadla opravdu málo. Chci kardan, protože jsem na něho zvyklý. Chci dobrý podvozek, abych se pěkně pohodlně svezl a pokud by k tomu bylo ABS, bylo by vše nad očekávání dobré.

A tak jsem se začal rozhlížet. Aprilii nechci, nevím proč, ale nemám k téhle značce důvěru. Vyzkoušel jsem Transalp, je na mě moc malý, nemluvě o malém obsahu a řetězu. To stejné se týká Ténéré a Afriky. Varadero se mi nelíbí, připadá mi moc velká a málo ovladatelná, KTM je zas moc terénní.... Co mi padlo do oka je V-Strom v jeho litrové verzi, na ten jsem se díval už víckrát na cestách a přijde mi jako fajn motorka. Jenže zas ten řetěz....
Je těžké nají něco, co splní všechny moje představy.

Po pár úvahách a bezesných nocích jsem na to přišel. Je jenom jediná možnost, co si můžu koupit, abych byl spokojený. Když teď udělám kompromis a pořídím něco, co nesplňuje dokonale všechny moje představy, budu za rok, nejpozději za dva řešit zase to stejné, prodávat motorku se ztrátou a stejně se k dostanu k tomu, co bych si měl pořídit rovnou.

Královnu. Královnu mezi cestovními endury.

BMW GS.

Ano, vím, že někdo se mnou nebude souhlasit, ale BMW je motorka, která přesně splňuje to, co od cestovního endura očekávám. Každý jsme jiný, máme jiné potřeby a sny a taky jinou představu o cestování, skákání přes díry na našich (a nejen našich) cestách a necestách. Moji představu dokonale splňuje BMW GS.

Přesněji BMW R 1150 GS.

No a tak jsem si ji konečně taky pořídil. Je pravda, že GS je královnou mezi cestovními endury nejen tím, jaké je, ale také tím, kolik stojí. Jenže když nechcete dělat kompromisy a chcete motorku na delší dobu než jen na rok na dva, není ta cena až tak vysoká.
A tak jsem se rozloučil s Hondou VT 1100 Shadow ACE. Byla to dobrá motorka, ani jednou mě nikde nenechala ve štychu a nakonec i z tohohle webu je vidět, že jsem ji měl opravdu rád. A taky byla první a na tu se nezapomíná.

Ale nastal čas na změnu - je to jako v životě. Nic netrvá věčně, vždyť život sám je založen na neustále změně....
A komu jsem ji nakonec prodal? Po odmítnutí několika zájemců, kteří motorku ani nechtěli vidět ani se o ní bavit a šlo jim jenom o slevu, se našel sympaťák, který byl v podobně nadšeném stavu jako já, když jsem si ji kupoval. Honda bude teď jezdit daleko v Orlických horách, ale věřím a jsem přesvědčen o tom, že je v dobrých rukou.

Tím uzavírám fungování tohohle webu, nechám ho dál běžet jako vzpomínku na minulé výlety, ale dál už nemá cenu v něm pokračovat. Dejme prostor novým zážitkům, novým zkušenostem, místům a lidem. A když to půjde, tak i novým stránkám. Něco končí... proto, aby něco nového mohlo začít.

Motorkám, cestování a svobodě zdar!