Rozhovor s majitelem BMW R1150GS

Autor: Robert
09. červenec 2009
Zobrazení: 1423

Jiří si koupil motorku. A hádejte jakou. Je načase ho trochu vyzpovídat.

Jirko, jak dlouho jsi byl bez motorky a jaké to bylo?
13 měsíců. Hrozná zkušenost. Už bych to nechtěl zažít.

A jakou, respektive jaké motorky jsi měl předtím?
MZ 150, Honda VF 750F, Honda VFR 750F. Ale úplně první jsem jezdil na pinouchovi - Jawa 550. To bylo v 10 letech, když jsme ho s bráchou vytlačili ze stodoly, oprášili seno a pavučiny, nalili vycuclý benzín z naší rodinné škody 125 (mimochodem po benzínu pěkně pálí huba) a pak už jenom jezdili.

No a teď jsi se rozhodl pořidit si BMW R1150GS. Proč zrovna tuhle? Po těch Hondách....
Vždycky jsem si chtěl koupit CBR 900 FireBlade. Nikdy bych si nekoupil enduro a už vůbec nééé Bavoráka. Ale potom jsem se jednou svezl na GéEsu a úplně jsem se z něho pos... Má výborné jízdní vlastnosti, delší servisní intervaly, levnější provoz, no prostě super. Teď už konečně můžu vyjet na můj vysněný výlet za Vladem III. Tepešem.

Hmm, zajímavé. To je docela odchylka, od Fireblada k cestovnímu enduru. A co tě na tom Bavoráku tak uchvátilo? Je přece spousta jiných cestovních endur....
Navíc jsem samozřejmě zkoušel Bladea, dokonce v Buchlákách a zjistil jsem že už to není pro mě. Už nechci divokou motorku na občasné vyjížďky a machrování, ale motorku se kterou budu žít. Denně na ní jezdit, sem tam někdy cestovat, na které odvezu spoustu věcí (třeba soudek piva). BMW má oproti jiným endurům lepší výbavu, ABS, vyhřívané rukojeti, kardan, jiné odpružení a to jsou věci, které mě přesvědčili. A hlavně to svezení...

Chápu.... třeba kardan, to je výhoda. ale odpružení? U toho bychom se mohli na chvíli zastavit. V čem se liší odpružení BMW od jiných cestovních endur?
BMW má na předním kole tzv. telelever a na zadním paralever. V praxi to znamená, že nerovnosti na cestách nejsou tak cítit v řidítkách, při brždění se nenoří přední kolo a taky v náklonu na hrbaté cestě je motorka lépe ovladatelná. Prostě super svezení (a v hlavě mám čip od BMW, takže ho furt musím chválit).

No výborně :) Ale pojďme zpět přímo ke tvému modelu. Jaký je to ročník? Mám dojem, že 1150 se přestaly dělat v roce 2003...
Můj model je z roku 2008, ale to se bavím o BMW R 1150GS, které jsem dostal k narozeninám od dvou kamarádů. :) Reál je z roku 2002, a když jsem ho přebíral od prodejce, tak měl najeto 25 340km.

Hmm. Za 7 let 25 000.... no dobře :) na fotkách vidím, že je celá motorka v černé barvě, to sis vybral schválně?
Těch 25tis km sedí, mám k tomu i servisní knížku a prodejce znám. Na motorce 3 roky téměž nejezdil. Mám zdokumentovány i předchozí majitele, takže historii motorky znám. Barvu jsem si nevybral, ale černá se mi celkem líbí, i když jsou i pěknější barvy. Ani mi na ní moc nezáleželo, hlavně že jsem věděl, do čeho jdu. Plánuji na ní hlavně jezdit, né na ni jen hledět. :)

A tak to má být. Chtěl bys na závěr něco vzkázat těm, kteří se rozhodují, jaké cestovní enduro si vybrat?
Chtěl bych vzkázat aby vyzkoušeli kromě ostatních motorek i GéeSo, a pak se rozhodli podle sebe. Mě nikdo poslouchat nemusí, já jsem načipovaný :)

Heh.... Tak Ti popřeju hodně kilometrů kolama vzhůru a doufám, že se spolu někdy projedem :-) Díky za rozhovor.

 

 

 

 Poznámka: koho sytém odpružení zajímá trochu víc, může se podívat ještě sem.